داروخانه آنلاین هایتونیکس

هایتونیکس مرجع دارویی ایران

داروخانه آنلاین هایتونیکس

هایتونیکس مرجع دارویی ایران

  • ۰
  • ۰

یکی از شایع ترین مشکلات در حساسیت پوستی خارش پوست است که گاهی آنقدر شدید می شود که خواب را هم از فرد می گیرد. اگر خارج چند هفته تا چند ماه طول بکشد باید به پزشک مراجعه کنید تا درمان‌های لازم و ضروری را برای شما به عمل آورند با این حال اگر خارج قابل تحمل باشد و علائم دیگری نیز نداشته باشید میتوانید با درمان های مختلف خانگی  آن را تسکین دهید.

 علت های خارش پوستی

  1.  نیش حشرات
  2.  آلرژی به مواد مختلف
  3.  آفتاب سوختگی
  4.  عفونت های پوستی
  5.  خشکی و سردی هوا
  6.  انواع داروهای مصرفی
  7.  مشکلات پزشکی
  8.  بارداری
  9.  سن

 

 درمان های خارش پوست

 برای درمان خارش اگر سمت چپ بدن انسان می خورد جلوی آینه بایستید و سمت راست بدن خود را بخاراند یا بالعکس  انجام دادن این روش ضرری ندارد پس ارزش امتحان کردن دارد.

 ۱. دوش آب سرد

 دانشمندان دقیق به وجود آمدن خارش و نمیدونن اما با انجام کارهایی مثل خاراندن برطرف میشود .دوش یا حمام آب سرد می‌تواند به راحتی خارش پوست را درمان کند. این یکی از موثر ترین روش ها برای درمان خارش می باشد اما بهتر است در صورتی که وان در حمام خود دارید  از آن به همراه دو تا سه تا قطره از روغنهای اسطوخودوس کالاندولا بابونه رومی و صمغ کندر استفاده کنید.

دوش آب سرد

دوش آب سرد

 

۲.کمپرس آب سرد

 گلهای پارچه ای را با آب خیس کنید و سپس روی محلی که خارش زیادی دارد بگذارید تا زمانی که خارش تسکین یابد به مدت ۳۰ دقیقه این کار را انجام دهید. این تسکین به این دلیل اتفاق می‌افتد که پارچه باعث خیس و نرم کردن سطح پوست تحریک شده می شود و به حذف پوست مرده کمک می کندعلاوه بر این می‌توانید مقداری یخ یا سبزی منجمد را در یک پله پیچیده و روی پوست قرار دهید یخ و سبزی یخ زده را بین ۱۰ تا ۱۲ دقیقه روی پوست قرار داده اما فراموش نکنید که بیشتر از این این زمان را افزایش دهیم.  ادامه مطلب ...

 

 

 

 

  • ۹۸/۱۱/۰۲
  • nasrin naderi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی