داروخانه آنلاین هایتونیکس

هایتونیکس مرجع دارویی ایران

داروخانه آنلاین هایتونیکس

هایتونیکس مرجع دارویی ایران

  • ۰
  • ۰

ویروس کرونا چیست؟ و چگونه منتقل میشود ؟علائم ویروس کرونا در انسان چیست ؟کرونا چقدر خطرناک است ؟ این مهم‌ترین سوالی است که این روزها در کل دنیا دست به دست می‌شود و افراد زیادی به دنبال یافتن پاسخ‌های آن هستند. در این مقاله قصد داریم خلاصه‌ای از آن چیزی که تا به حال مشخص شده را تقدیم شما بکنیم.

کرونا نوعی ویروس است که باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس‌ها یا گلو فوقانی می‌شود. نام ویروس کرونا از شکل آن گرفته شده که هنگام تصویربرداری با استفاده از میکروسکوپ الکترونی شبیه به یک تاج خورشیدی میباشد .

این بیماری برای اولین بار در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ درشهر ووهان، یکی از شهر‌های بزرگ چین به وجود آمده است و به سرعت در حال شیوع است. از آن زمان، مسافران با سفر به کشور‌های دیگر همچون ایالات متحده، فرانسه و دیگر کشور ها باعث انتقال این ویروس در سطح جهان شده‌اند.تاکنون صد‌ها نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

در بازه زمانی بین ۳۱ دسامبر تا ۲۲ ژانویه مقامات کشور چین از شناسایی بیش از ۴۰۰ نفر که به این ویروس مبتلا شده‌اند خبر دادند. تایلندو ژاپن، کره جنوبی و تایوان هم هر کدام یک چندین مورد از مبتلا به این ویروس خطرتاک گزارش شده است . تمامی این بیماران اخیرا به چین سفر داشته‌اند. در خارج از آسیا ، ایالات متحده نیز اولین مورد ابتلا به این ویروس را در بیمارانی که اخیراً از ووهان در چین برگشته گزارش کرده است. در کشور ایران نیز کارشناسان بهداشت مستقر در مرزها و فرودگاه ها، تمام افرادی که از چین قصد ورود به کشور را دارند تحت مراقبت قرار می‌دهند.

ویروس کرونا برای اولین بار توسط لئو پون ویروس شناس در دانشکده بهداشت در چین کشف شد، او احتمال می‌دهد کرونا ابتدا در بدن یک حیوان ایجاد شده و سپس در انسان گسترش یافته و از جمله موارد نادری است که در اصطلاح پزشکی، زونوتیک نامیده می‌شود؛ این نام به بیماری‌هایی اتلاق می‌شود که از حیوان به انسان منتقل می‌شود. طبق اظهارات پون این ویروس باعث ایجاد پونومونی شده و به آنتی بیوتیک هیچ پاسخی نمی‌دهد. هنوز مشخص نیست که ویروس کرونا تا چه اندازه می‌تواند کشنده باشد.

در مورد شیوع این بیماری، گزارش‌ها حاکی از آن است که بیشتر گروه اول بیماران بستری، کارگر یا مشتریانی در یک بازار عمده فروشی غذا‌های دریایی محلی بوده‌اند؛ همچنین گوشت‌های فرآوری شده و حیوانات قابل مصرف زنده از جمله مرغ، الاغ، خفاش، گوسفند، خوک، شتر، روباه، موش‌های بامبو، جوجه تیغی و خزندگان نیز از مواردی بوده‌اند که در گزارش ها به عنوان منبع این ویروس گزارش شده‌اند.

ویروس-کرونا-چیست؟

ویروس-کرونا-چیست؟

علائم ویروس کرونا چه هستند؟

این ویروس‌ معمولاً می‌توانند با ایجاد مشکلات خفیف تا متوسط در دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی باعث بیماری شود. علائم ویروس کرونا شاملآبریزش بینی، سرفه، گلودرد، احتمالاً سردرد و تب است که می‌تواند تا دو روز میتواند ادامه یابد.ادامه مطلب...

 

 

 

  • ۹۸/۱۱/۲۶
  • nasrin naderi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی